Juriştii administraţiei locale din Sibiu apelează la Codul Rutier. Acesta stipulează că şoferii trebuie "să adapteze viteza la condiţiile de carosabil".
Şoferii sibieni care au cerut despăgubiri pentru pagubele produse maşinilor din cauza străzilor aflate în şantier au descoperit, în instanţă, că de vină nu este Primăria. De vină sunt ei, pentru că nu se adaptează condiţiilor de drum.
Zeci de km de străzi din municipiul Sibiu au fost sparte în ultimii doi ani pentru lucrări la reţelele de apă, canal şi gaz, în cadrul unor mari proiecte de reabilitare. Străzile astfel brăzdate de şanţuri adânci, de gropi, de pietre şi pământ au determinat unii şoferi să ceară despăgubiri societăţilor de asigurări, pentru pagubele produse maşinilor. Asiguratorii, la rândul lor, au vrut să îşi recupereze banii de la Primărie, prin instanţă. Doar că judecătorii nu consideră întotdeauna că administraţia e vinovată de pagube.
Ani de zile
Din 2012, pe rolul Tribunalului Sibiu au fost deschise 27 de procese care au drept obiect recuperarea daunelor cauzate autovehiculelor de starea drumurilor. "Dintre acestea, patru sunt câştigate de Municipiul Sibiu şi Consiliul Local Sibiu, iar două au fost pierdute şi sunt, acum, în faza de recurs declarat de Municipiul Sibiu şi Consiliul Local Sibiu", arată Mirela Gligore, purtătorul de cuvânt al Primăriei. Omniasig, Uniqa Asigurări, Asirom şi Generali România sunt asiguratorii care au deschis procese, nicio persoană fizică nefiind îndeajuns de motivată să iniţieze un astfel de demers.
"Se câştigă foarte greu un asemenea proces. Instanţa se mişcă greu, ajungem la o soluţie abia după doi ani de la producerea avariilor. Noi mergem totuşi în instanţă, pentru că, pe viitor, poate aceste acţiuni vor influenţa mersul lucrurilor, poate se va schimba ceva", spune un reprezentant al celor de la Omniasig Sibiu. În general, în astfel de pro