Scris de Cristina Ghilea - Cu intrarea în vigoare a Legii 185/2013 o bună parte din panourile de reclamă din oraş ar trebui să dispară.
Nici n-a apucat bine să producă prea mari efecte în oraş, că regulamentul de reclamă propus de Urbanism şi aprobat de Consiliul local trece printr-o … radicalizare. Legea 185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate introduce condiţii mult mai restrictive decât cele prevăzute în regulamentul municipal, stabileşte o zonare a oraşului şi avansează nişte amenzi halucinante. Cu excepţia uneia de 500 de lei, pentru abateri minore, restul amenzilor sunt cuprinse între 30.000 şi 50.000 de lei!
Acestea sunt singurele „cifre” oferite de arhitectul şef, Adriana Lipoveanu, în condiţiile în care repectarea legii înseamnă, în mod evident, o reducere semnificativă a numărului de panouri de afişaj din Oradea. Adică un atac la veniturile firmelor de publicitate…
Pe baza Legii, Primăria a pregătit modificările la regulament şi le va supune dezbaterii publice în data de 4 noiembrie 2013, de la ora 15:00 în Sala Mare a Primăriei.Zonare publicitară
„Principalele noutăţi aduse de propunerea de regulament sunt introducerea noţiunii de zonă de publicitate. Avem o zonă de publicitate restrânsă, cuprinde zona construcţiilor de patrimoniu, zona centrului istoric, monumentele de for public. Ultracentral, «flexibilitatea» faţă de afişajul publicitar este minim. Şi avem zona de publicitate lărgită, care reprezintă restul teritoriului administrativ al municipiului Oradea”, a explicat Adriana Lipoveanu.
În primele două zone, experţii Primăriei au decis interzicerea afişajului pe „suprafeţe vibrante”, fiind obligatorii înscrisurile pe materiale rigide. „Cu regulamentul nostru am avut multe comentarii şi observaţii faţă de acest aspect. Ne-am bucurat că prevederea a fost preluată în lege, pentru că aşa e normal”, spu