Sursa foto: 1to1media.com
“O greșeală comună a marketerilor este că își doresc să spună foarte multe despre brandul lor. Consumatorul este atent la o singură idee”, a declarat Raluca Gonzales Blanco, Senior Strategic Planner la Saatchi & Saatchi, în cadrul seminarului „O marcă puternică: drumul de la o idee stralucită la un brand de succes”.
Evenimentul a fost organizat Centrade Saatchi & Saatchi, în parteneriat cu firma de avocatură Bulboacă & Asociații.
În cadrul seminarului au fost abordate teme precum construcția unui brand puternic, transformarea brandului într-o poveste de succes, modalități de promovare a brandului, dar au fost oferite și informații despre cum un brand poate fi protejat juridic într-un mod cât mai eficient.
Raluca Gonzalez Blanco a vorbit despre principalele reguli în construcția unui brand puternic: Simplitate, PR, Focus, Diferentiere, Primul in categorie, Fara sub-branduri, Atentie la calitate vs perceptia calitatii, Consecventa si rabdare.
Din prezentarea Ralucăi Gonzalez Blanco despre construirea unui brand de succes:
1. SIMPLITATE
O greșeală comună a marketerilor este că încearcă să comunice multe informații. Aici ea a dat ca exemplu brandul Nike, sloganul acestuia fiind unul puternic, personal și simplu: Just do it.
2. PR
Advertisingul nu este singura modalitate de construire a brandului. Dacă ai nevoie să dai mai multe explicații ai nevoie de PR. Acestea nu pot fi transmise printr-un spot sau printr-un slogan.
Două branduri puternice care s-au construit prin PR sunt Amazon și Beauty Shop. Prin PR, Amazon a făcut o educare a publicului, iar Beauty Shop a făcut o campanie prin care s-a arătat împotriva testării produselor cosmetice pe animale.
3. FOCUS
4. DIFERENȚIEREA
5. PRIMUL IN CATEGORIE
Exemplu de brand care s-a poziționat astfel:
Avis vs Hertz. C