“Fara a fi nevoie de extindere putem sa mergem la un nivel de calitate buna la 12 milioane de pasageri. Daca se intampla ceva bun in economia mondiala am putea ajunge la aceasta cifra in 3-4 ani, daca nu se intampla si crestem iar cu 2-3% pe an o sa mai dureze”, a spus Iordache.
Aeroportul Henri Coanda Otopeni si-a dublat capacitatea in noiembrie 2012 prin extinderea terminalului plecari internationale (19.600 metri patrati), investitie de 52 de milioane de euro, suprafata ajungand la 39.000 metri patrati. In 2011, a fost inaugurat terminalul Finger (16.600 mp), investitia fiind de 60 de milioane de euro.
Anul acesta, zborurile low-cost pe Otopeni au reusit sa ajunga la jumatate din traficul aerian.
“Traficul low-cost s-a integrat foarte bine in traficul general de pe Aeroportul Henri Coanda, reprezentand circa 50%, peste 2,5 milioane de romani in primele 9 luni ale acestui an”, a mai spus Iordache.
Citeste si:Aeroportul din Timisoara se inchide pentru o saptamanaAvion intors pe Aeroportul "Henri Coanda", dupa ce a lovit o pasareTaxiurile pot fi comandate online pe Aeroportul Otopeni
Oficialii romani sunt in discutii cu atragerea de noi companii aeriene pe piata romaneasca, fiind vizate zborurile lungi.
“Discutii cu alte companii aeriene au loc frecvent, incercam sa atragem noi rute petru Bucuresti si in special rutele lungi, America de Nord, China, India. Suntem in discutii si cu operatori din Croatia, Ucraina, Norvegia”, a adaugat Iordache.
Aeroportul International Henri Coanda detine 70% din traficul aerian din Romania, cu 7,1 milioane de pasageri in 2012. Peste 35 de companii aeriene zboara de pe Otopeni catre 125 de destinatii. Aeroportul Bucuresti Otopeni s-a clasat anul trecut pe locul 58 in UE dupa numarul pasagerilor care il tranziteaza anual.
In anul 2012, pe Aeroportul International Henri Coanda Otopeni au incep