Majoritatea companiilor germane nu au de gând să investească pe plan local anul viitor, în principal din cauza situaţiei economice dificile din Europa, costurilor mari şi temerilor privind coeziunea pe termen lung a zonei euro, potrivit unui sondaj realizat de „Wall Street Journal“.
Rezultatele studiului arată că nivelul redus al investiţiilor în cea mai mare economie europeană va persista anul viitor.
Dezinteresul companiilor germane pentru investiţii pe plan local reprezintă una dintre principalele probleme ale cancelarului Angela Merkel, care încearcă să formeze o nouă coaliţie de guvernare după ce a câştigat cel de-al treilea mandat consecutiv la conducerea guvernului.
Mulţi politicieni şi economişti sperau că nivelul scăzut al investiţiilor este determinat de incertitudini privind alegerile generale, însă indicatorul nu a revenit după încheierea scrutinului.
Companiile sunt descurajate de la investiţii în Germania în principal din cauza evoluţiei slabe a vânzărilor pe plan local şi în Europa, investitorii anticipând că situaţia nu se va îmbunătăţi în următorii ani. Cheltuielile de capital din Germania au scăzut aproape de minime istorice ca procent din PIB, scrie „Wall Street Journal“.
Costurile ridicate de producţie şi incertitudinea persistentă privind supravieţuirea pe termen lung a zonei euro sunt de asemenea evocate de multe companii, potrivit sondajului efectuat de WSJ în rândul corporaţiilor blue-chip din Germania. Managerii se referă mai ales la preţul ridicat al energiei în Germania, faţă de tarifele din SUA sau economiile emergente din Europa.
La sondaj au participat 19 dintre cele mai mari companii germane nefinanciare listate la bursă, printre care BMW, Siemens şi Adidas.
Faptul că investiţiile în Germania şi în zona euro sunt trase în jos de perspectivele slabe de cr