Vizita de săptămâna trecută făcută de Carlos Ghosn, şeful Grupului Renault, în România a readus în discuţie competitivitatea uzinei de la Mioveni în competiţia cu fabrica din Tanger, Maroc, unde francezii au investit un miliard de euro pentru a produce automobile Dacia atât pentru piaţa europeană, cât şi pentru cea africană.
„Productivitatea uzinei este o noţiune care acoperă mai multe aspecte, de la productivitatea muncii la costurile salariale. Toate acestea sunt luate în calcul atunci când dorim să îmbunătăţim productivitatea. Noi facem tot ce putem pentru a îmbunătăţi această productivitate şi pentru a menţine uzina de la Tager în oglinda retrovizoare. Unul dintre elementele principale este integrarea locală, iar noi stăm la acest capitol mult mai bine deoarece avem foarte mulţi furnizori locali şi dorim să avem cât mai mulţi aproape pentru a ne reduce din costuri“, a spus Jerôme Olive, directorul general al Automobile Dacia.
În timp ce gradul de integrare a producţiei Dacia de la Mioveni este de circa 70%, în Tanger acesta este de circa 40%, în condiţiile în care în România constructorul autohton dispune de o reţea formată din aproape 800 de furnizori. Continuarea pe ZFCorporate
Vizita de săptămâna trecută făcută de Carlos Ghosn, şeful Grupului Renault, în România a readus în discuţie competitivitatea uzinei de la Mioveni în competiţia cu fabrica din Tanger, Maroc, unde francezii au investit un miliard de euro pentru a produce automobile Dacia atât pentru piaţa europeană, cât şi pentru cea africană.
„Productivitatea uzinei este o noţiune care acoperă mai multe aspecte, de la productivitatea muncii la costurile salariale. Toate acestea sunt luate în calcul atunci când dorim să îmbunătăţim productivitatea. Noi facem tot ce putem pentru a îmbunătăţi această productivitate şi pentru a menţine uzina de la Tager în oglinda retrovizo