Protecţia consumatorilor, a intereselor şi a siguranţei lor reprezintă o parte esenţială a obiectivului general al UE de a ameliora calitatea vieţii celor 500 de milioane de cetățeni. Vă invităm să cunoaşteţi drepturile dumneavoastră în calitate de consumator euroopean, pentru a putea beneficia de ele. De asemenea, vă invităm să vă expuneți opinia în cadrul consultării publice lansată de Comisia Europeană pe tema protecției consumatorilor la nivel transfrontalier.
Cumpăraţi orice doriţi, oriunde doriţi
Puteţi să faceţi cumpărături oriunde în UE şi să aduceţi acasă produsele cumpărate fără a plăti taxe vamale sau o taxă pe valoare adăugată suplimentară. Această prevedere se aplică şi în cazul în care comandaţi bunuri prin internet, poştă sau telefon.
În cazul în care nu funcţionează, returnaţi-l
În cazul în care articolul pe care l-aţi cumpărat nu arată sau nu funcţionează aşa cum i s-a făcut publicitate sau în cazul în care nu este satisfăcător, aveţi dreptul de a vi se înlocui articolul gratis sau de a vi se returna banii în cazul în care înlocuirea nu a fost efectuată într-un timp rezonabil. Toate bunurile de consum vândute în UE beneficiază de o garanţie minimă de doi ani.
Există norme speciale aplicabile cumpărăturilor on-line, prin telefon sau prin intermediul programelor TV. Pentru că nu puteți atinge și încerca ceea ce cumpăraţi online, beneficiaţi de câteva drepturi în plus. Dacă nu sunteţi mulțumit cu ce aţi cumpărat, aveţi dreptul să returnaţi produsul în zece zile lucrătoare, din momentul livrării și să vă primiţi banii înapoi, fără să fiţi nevoit să explicaţi de ce v-aţi răzgândit și fără să fiţi obligat la penalități. Singurele costuri care pot cădea în sarcina dumneavoastră sunt cheltuielile directe de returnare a produsului.
Standarde înalte pentru siguranţa alimentelor şi a bunurilor de consum
Regulile UE în ce