Senatorul Nicolae Vlad Popa (foto) este de părere că autorităţile judeţene care administrează proiectul aeroportului de la Ghimbav ar trebui să se concentreze pentru găsirea unui operator, care să susţină apoi exploatarea financiară a obiectivului. „Dacă găsim firma care va opera, cred că şi restul investiţiei se va realiza mult mai uşor. Fără o firmă care să se ocupe de exploatarea aeroportului riscăm să ajungem într-o direcţie greşită. De exemplu, în Spania, există un aeroport de mari dimensiuni, care nu este folosit, fiindcă investiţia a fost realizată, însă apoi, nu a mai fost interesat nici un operator”, a explicat senatorul braşovean. După 5 luni de la începerea construcţiei, lucrările la pista Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav au intrat în ultima etapă: cea a turnării betonului. Anul viitor, de la bugetul judeţului, ar trebui alocaţi bani pentru construirea turnului de control, adică 1 milion de euro. Echipamentele pentru coordonarea decolării şi aterizării avioanelor vor fi asigurate de Romatsa. Totodată, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu, care este managerul de proiect al aeroportului, a precizat că există interes pentru parteneriatul cu administraţia judeţeană în ceea ce priveşte construirea şi administrarea viitorului aeroport. „Există interes ridicat pentru aeroportul de la Ghimbav. La finalul lunii septembrie am fost la Istanbul, la Conferinţa Mondială de Aviaţie, unde am avut discuţii cu patru companii sau reprezentanţi ai unor bănci interesate de aeroportul de la Braşov, care vor să intre în parteneriat cu noi. De exemplu, Banca de Dezvoltare a Mării Negre, unde România este membru fondator, este dispusă să finanţeze lucrările, dacă găsim un partener privat”, a precizat Pascu.
Senatorul Nicolae Vlad Popa (foto) este de părere că autorităţile judeţene care administrează proiectul aeroportului de la Ghimbav a