Wall-Street.ro lanseaza proiectul "Privatizati Romania", o campanie editoriala pro-privatizare in contextul lipsei de consistenta din ultimii ani in privinta trecerii companiilor de stat in proprietate privata. Privatizarea CFR Marfa, ratata precum Cuprumin sau Oltchim, ne arata ca politicienii nu doresc privatizarea. Wall-Street.ro considera ca privatizarea este una dintre solutiile prin care economia poate avea de castigat inclusiv pe termen lung.
“Potrivit Contractului, in caz de neindeplinire a uneia dintre conditiile precedente pana la termenul convenit de parti ca fiind «Data Finalizarii», contractul inceteaza de plin drept, fara a mai fi necesara punerea in intarziere sau alta formalitate prelalabila si fara interventia instantei. Este o clauza standard intalnita frecvent in contractele de fuziuni & achizitii atunci cand finalizarea («closing-ul») unei tranzactii are loc la o data ulterioara semnarii contractului, sub rezerva indeplinirii unor «conditii precedente»", afirma casa de avocatura intr-un comunicat de presa.
Casa de avocatura Musat & Asociatii a oferit asistenta juridica statului roman in privatizarea companiei CFR Marfa, proces esuat, in timp ce Grup Feroviar Roman, grupul detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, fost consiliat de Bostina & Asociatii.
Cele trei conditii precedente de care depindea finalizarea tranzactiei (privatizarea C.F.R. Marfa) erau: (i) obtinerea avizului Consiliului Concurentei; (ii) conversia in actiuni a unor creante detinute de Ministerul Finantelor la C.F.R. Marfa si (iii) obtinerea acordului Bancilor creditoare cu privire la modificarea structurii actionariatului C.F.R., toate aceste conditii depinzand de decizia unor terte parti.
Doua dintre aceste conditii (si anume, avizul Consiliului Concurentei si acordul Bancilor) nu au putut fi indeplinite in termen, fapt care a atras dupa sine incetarea C