Magazinul IKEA din zona comercială Băneasa a vândut produse fabricate în România de 5 mil. euro în perioada septembrie 2012 – august 2013, arată un calcul ZF pe baza informaţiilor companiei.
“5% din mobila vândută este fabricată în România (…) Nu negociem noi (achiziţia de articole de la producătorii români – n. red.) ci IKEA Trading iar ei încearcă să atragă cât mai mulţi producători români”, a spus Cornel Oprişan, retail manager al IKEA România.
Gigantul suedez IKEA deţine un singur magazin în România, în zona comercială Băneasa care a fost deschis în martie 2007 în urma unor investiţii de 25 mil. euro.
În perioada septembrie 2012 – august 2013, magazinul a înregistrat vânzări de 440 mil. lei (99,1 mil. euro), în creştere cu 10% comparativ cu exerciţiul financiar anterior. Acesta este cel mai înalt nivel al vânzărilor atins de grupul suedez de la intrarea pe piaţa locală, în martie 2007. Datele prezentate includ TVA.
Magazinul se întinde pe o suprafaţă de 25.000 mp iar iniţial a fost o franciză. În 2010, IKEA a cumpărat magazinul de la proprietarii francizei pe care l-a integrat în reţeaua sa globală.
La nivel internaţional, IKEA este cel mai mare retailer de mobilă, cu o reţea de peste 330 de magazine. Din punctul de vedere al ritmului de creştere, România se află între primele 30 de pieţe din lume, potrivit lui Oprişan.
Anul financiar al companiei corespunde perioadei de valabilitate a catalogului, principalul instrument de marketing pe care îl foloseşte.
IKEA, cel mai mare retailer de mobilă din lume, şi-a construit o reţea de 40 de furnizori în România, care livrează atât mobilă, cât şi accesorii pentru magazinele aflate în toate colţurile lumii, inclusiv pentru magazinul din zona Băneasa (Bucureşti). Printre aceştia se numără Aramis Invest, Taparo, Plimob, Sortilemn, Apulum dar şi alţii.
Magazinul IKEA di