Carrefour a raportat vânzări de 21,1 miliarde euro pentru trimestrul al treilea, în scădere uşoară faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, iar afacerile grupului în Franţa, pe segmentul hipermarketurilor, au urcat pentru prima dată în ultimii doi ani.
Astfel, vânzările totale ale grupului francez de retail au scăzut cu 1,3% în trimestrul al treilea, la 21,1 miliarde euro. După excluderea efectelor variaţiei cursurilor de schimb valutar şi a preţului carburanţilor, veniturile Carrefour afişează un avans de 3,4% în perioada analizată, potrivit unui comunicat transmis joi de companie.
Hipermarketurile Carrefour din Franţa deschise de cel puţin 12 luni au înregistrat vânzări în creştere cu 1,9%, prima evoluţie pozitivă din trimestrul al doilea al anului 2011, potrivit datelor Bloomberg.
Carrefour a reuşit să revină pe creştere pe piaţa locală prin reducerea preţurilor şi renovarea hipermarketurilor. Performanţele îmbunătăţite din Franţa compensează pentru problemele din alte regiuni, unde evoluţia nefavorabilă a ratelor de schimb valutar reprezintă o problemă.
Acţiunile grupului au crescut cu până la 3,3% joi la Paris şi au atins cel mai ridicat nivel din mai 2011.
Rezultatele financiare înregistrate de grup în Franţa s-au îmbunătăţit pe toate segmentele, cu creşteri de 1,9% la hipermarketuri, 1,2% la supermarketuri, respectiv 5% în cazul magazinelor de proximitate şi altor formate, potrivit raportului.
Astfel, vânzările totale ale Carrefour în Franţa au urcat cu 1,4% în trimestrul al treilea, la 10,1 miliarde euro.
În afara Franţei, vânzările grupului au scăzut cu 3,8%, la 10,9 miliarde euro. Ajustată pentru excluderea efectului ratelor de schimb valutar şi preţului carburanţilor, creşterea veniturilor pe plan internaţional a fost de 3,7%.
Totuşi, scăderile înregistrate în Spania şi Italia au fos