Amenzile uriaşe şi suspendarea dreptului de a şofa cu anii se pare că nu vor avea mare succes în parlament. În privinţa alcoolului la volan, părerile sunt împărţite.
Discuţiile şi disputele generate inclusiv în interiorul guvernului de proiectul ministrului Radu Stroe de modificare a Codului Rutier au determinat executivul să renunţe la planul de a-l adopta prin ordonanţă de urgenţă. Nivelul amenzilor, perioada pentru care poate fi suspendat permisul auto, precum şi dacă şi cu cât alcool „la bord" se poate conduce un autovehicul vor fi decise de parlamentari.
Trei au fost modificările propuse în noul Cod Rutier care au generat cele mai multe controverse. Prima a vizat creşterea substanţială a cuantumului amenzilor, care ar putea ajunge până la un maxim de 9.600 de lei, însoţită de o nouă prevedere, potrivit căreia neachitarea amenzii în 30 de zile duce la suspendarea permisului până la achitarea integrală a acesteia. Cea de-a doua modificare măreşte semnificativ perioada de timp pentru care poate fi suspendat permisul auto, până la doi ani în cazul accidentelor soldate cu vătămări corporale sau decesul unei persoane, dacă acest lucru s-a întâmplat sub influenţa alcoolului, circulând pe sens invers pe autostradă, depăşind limita de viteză de pe acel sector de drum cu mai mult de 60 km/h, nerespectând regulile de circulaţie la trecerea la nivel cu calea ferată sau şofând fără permis sau cu permisul suspendat. În plus, şoferii care produc accidente mortale din vina lor nu vor mai putea conduce niciodată. Cea de a treia măsură o reprezintă introducerea unui prag al alcoolemiei de 0,2%, până la care conducerea autovehiculului este permisă, coroborat, însă, cu coborârea de la 0,8 la 0,5% pragul de alcoolemie începând de la care conducerea unui autovehicul constituie infracţiune.
Poate cel mai calificat parlamentar clujean în domeniu este senatorul PNL