Globuri, reni, lumanari, brazi, luminite colorate. Nu va deranjeaza sa vedeti in magazine, inca din luna octombrie, decoratiuni specifice sarbatorilor de iarna? Retailerii, in goana lor dupa vanzari, strica magia Craciunului, intr-o strategie de marketing cam suparatoare.
Luna decembrie pare sa fi venit deja pentru retailerii alimentari, de mobilier, bricolaj. Zilele acestea, daca te vei plimba printre rafturi, vei ajunge sa dai cu ochii de standurile colorate dedicate Craciunului. Prima reactie va fi „Ce naiba, in ce luna suntem?”. A doua reactie va fi „Hai sa plecam mai repede de aici. Nu vreau sa vad asa ceva acum!”.
Al treilea gand, la rece, ia in calcul strategia de marketing a retailerului respectiv: „Inseamna ca au scazut vanzarile, de-aia le baga de acum”. De altfel, oficialii unui retailer spun ca anual, targul de Craciun din cadrul magazinelor are un impact pozitiv asupra cifrei de afaceri a companiei, atat in Romania cat si in toate celelalte tari europene, observandu-se o crestere a vanzarilor, cat si a clientilor din magazine.
Probabil de aceea data inceperii acestor targuri sau introducerea obiectelor specifice sarbatorilor de iarna se impinge tot mai mult spre mijlocul toamnei.
Sau, daca nu esti carcotas, te gandesti: „Or fi pentru mediul corporate, pentru companiile care planuiesc din timp cadourile”.
Unii clienti ai magazinelor au postat pe Facebook fotografii de la fata locului, care au starnit glume precum: „Deja??? Probabil ca in decembrie vor vinde iepurasi si oua pentru Pasti”.
Un comentator spune: „Prea ne grabim cu toate. Va intreb pe voi fetelor, ca voi sunteti asii cumparaturilor. Nu este mai placut sa cumperi aceste produse de Craciun in luna decembrie, cand realmente tot orasul e 'craciunit', cand e peste tot zarva si frumusete, decat acum? Si eu as putea sa iau de