Deşi întreaga lună septembrie Festivalul „Enescu“ a captat atenţia melomanilor din întreaga ţară prin transmisiunile în direct şi prin concertele susţinute de oaspeţi străini în câteva oraşe de tradiţie culturală, evenimentele organizate la început de stagiune au constituit o reală „concurenţă“, propunând repere de mare atractivitate. Spre exemplu, la Opera din Timişoara, „gongul“ a sunat – la propriu şi la figurat – invitând spectatorii să revadă Faust de Gounod, producţie care, cu exact un an în urmă, a văzut lumina rampei într-o montare fastuoasă (regia şi scenografia Mario de Carlo), beneficiind şi de coregrafia ingenioasă realizată de Răzvan Mazilu, sub bagheta unui profesionist împătimit, deja binecunoscut în toate teatrele lirice din ţară, David Crescenzi, care şi de această dată a condus cu rigoare şi strălucire o partitură deosebit de ofertantă. O sală plină a aplaudat sonoritatea şi bogăţia coloristică a orchestrei, densitatea şi pregnanţa corului (pregătit de Laura Mare), rafinamentul baletului din Noaptea Valpurgiei, precum şi calitatea celor care au conturat personajele – ca şi la premieră, tenorul Like Xing, alături de soprana Narcisa Brumar, basul Octavian Vlaicu, baritonul Dan Patacă, mezzosopranele Gabriela Varvari şi Ramona Zaharia, toţi tineri, cu glasuri generoase şi interpretare pe măsură. Dar se pregătea deja ediţia a 38-a a festivalului internaţional „Timişoara muzicală“ (6–27 octombrie), aflată sub semnul bicentenarului Verdi, incluzând deci o gală de operă, apoi reprezentaţii cu Traviata, Nabucco şi, în seara finală, o nouă producţie cu Trubadurul, într-o distribuţie demnă de orice teatru liric important din lume, pentru că invitaţi vor fi mezzosoprana Mariane Cornetti, soprana Dragana Radakovic´, baritonul George Petean sau tenorul Leonardo Gramegna, în fosă acelaşi David Crescenzi, o surpriză fiind debutul tenorului-manager Corn