Judecătorii americani au acordat suma de 144,2 milioane de dolari reprezentaţilor casei Gucci, după ce aceştia au câştigat un proces intentat împotriva falsificatorilor din mediul online.
Gucci America Inc, compania care produce şi comercializează piese vestimentare şi accesorii de lux, a dat în judecată reprezentaţii a 100 de organizaţii pentru „concurenţă neloială“ şi „violarea mărcii comerciale“, după ce au constatat că aceştia comercializau în spaţiul online produse Gucci contrafăcute.
La finalul procesului, reprezentaţii juridici ai administraţiei din Florida au hotărât să acorde câştig de cauză oficialilor bradului de lux, oferindu-le acestora un titlu de despăgubire în valoare de 144,2 milioane de dolari, relatează revista „Women’s Wear Daily“.
„Suntem fericiţi că instanţa judecătorească a conştientizat pericolul la care sunt expuşi clienţi noştri în zona online“, a declarat Patrizio di Marco, preşedintele şi directorul executiv al companiei Gucci, după pronunţarea sentinţei.
Nu este prima data când casa de modă fondată în Italia a recurs la măsuri juridice pentru a-şi apăra drepturile de marcă. În 2009, Gucci a dat în judecată oficialii brandului Guess, acuzându-i pe aceştia că au imitat designul logo-ului „G“. Sentinţa finală, pronunţată tocmai în 2012, la tribunalul din New York, a adus în conturile companiei Gucci nu mai puţin de 457 de milioane de dolari.