Dacă se mai îndoia cineva de influenţa dispozitivelor mobile, ultimele cifre YouTube vin să le confirme dominaţia. În doi ani, serviciul de la Google a ajuns să-şi mărească de aproape şapte ori baza de utilizatori care accesează platforma prin intermediul dispozitivelor mobile.
În 2011, 6% din utilizatorii de YouTube foloseau platforma prin intermediul unui dispozitiv mobil. În 2012, cota s-a dus la 25%, iar acum, în 2013, ajunge la 40%, notează TechCrunch. Asta arată cât de important e mediul mobil pentru tot felul de servicii, în special cele destinate divertismentului. Totuşi, şi Google a mizat mult pe aceste platforme, introducând tot felul de funcţii noi în aplicaţii.
În concurenţă directă cu Facebook, Google pierde puţin. Reţeaua socială informa în trimestrul al doilea că 78% din utilizatorii săi, din cei circa 1,15 miliarde la acea dată, o accesează de pe un dispozitiv mobil. Totuşi, Facebook nu face diferenţa între cei „numai de pe mobil“ şi cei „de pe mobil şi PC“.
Fostul director de produs al YouTube s-a lăudat pe Twitter, cu ocazia acestor date pentru serviciu, că pariul pe dispozitivele mobile a meritat. Echipa dedicată dezvoltării site-ului pentru telefoane mobile a fost creată în 2007, o vreme în care prea puţină lume se concentra pe mobilitate. Astfel, YouTube a ajuns pe iPhone, când acesta a fost lansat în 2007, şi de atunci este într-o creştere continuă.
@JoshConstine formed mobile team in 07 ahead of $ or demand, transcoded all videos to mob formats, did deal w Apple for iPhone app — Hunter Walk (@hunterwalk) October 17, 2013
Who is the YouTube of mobile & tablets? YOUTUBE! We made early bet & now accts for 40% of traffic. Great job @dobry2000 & team! — Hunter Walk (@hunterwalk) October 17, 2013
Cu ocazia evenimentului YouTube Music Day din România, Dan Bulucea, country manager Google România, a spus că în două o