Pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern de astăzi se află proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Autostrada Sebeş-Turda. Este vorba despre proiectul de hotărâre privind modificarea HG nr.234/2008 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii “Drum expres Sebeş-Turda”. Dacă acest proiect este adoptat în şedinţa de Guvern, este ultimul pas înaintea licitaţiei de la sfârşitul lunii octombrie.
Construcţia autostrăzii Sebeş-Turda a fost scoasă la licitație de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Va fi prima autostradă finanțată din bani europeni în ultimul an, al cărei cost se ridică la aproximativ 2,5 miliarde lei fără TVA. Cu o lungime de 70 de kilometri, autostrada Sebeș-Turda va costa aproape 8 milioane de euro pe kilometru și este împărţită în patru loturi.
Lucrările la tronsonul Sebeş-Turda ar trebui să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcţie a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor, iar contractul va fi atribuit constructorilor care vin cu oferta de preţ cel mai scăzut.
Data inițială pentru firmele interesate de lucrările de proiectare și execuție la autostrada Sebeș – Turda a fost 12 septembrie, iar ulterior de 1 octombrie, o nouă dată anunţată fiind 9 octombrie şi apoi 16 octombrie. Noul termen din 28 octombrie reprezintă a cincea amânare pentru depunerea ofertelor.
Pentru cei 70 de kilometri, cele patru loturi sunt:
Lotul 1 – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (17 km, km 0+000 – km 17+000) – 57,028 milioane de lei
Lotul 2 – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (24,25 km – km 17+000 – km 41+250) – 66,913 milioane de lei
Lotul 3 – de la intrarea în Aiud până la nod