Ani de-a rândul, designeri celebri precum Marc Jacobs, Karl Lagerfeld sau Vera Wang au transpus în colecţiile lor personalitatea unor manechine şi vedete devenite etalon în lumea modei.
Kate Moss, Naomi Campbell şi Heidi Klum sunt femei ale căror nume încă fac istorie în industria modei, la mai bine de 20 de ani de la apogeul carierei lor. Naomi Campbell încă poate fi văzută pe podium la cele mai spectaculoase evenimente şi lansări, sau chiar la Jocurile Olimpice ca reprezentant de seamă al modei, fiind muza duoului creativ Dolce& Gabbana. Dar Kate Moss rămâne preferata designerilor în jocul inspiraţiei şi pilonul principal al prezentărilor de modă ce poartă semnătura lui Marc Jacobs, fostul creator al casei Louis Vuitton.
Iar dovezile de admiraţie nu se opresc aici, având în vedere că cei doi au făcut un obicei din a-şi împărţi săruturi în culise, la finalul prezentărilor desfăşurate sub bagheta lui Jacobs. Acesta este numai unul dintre numeroasele exemple ale echipelor care funcţionează în lumea modei
după o reţetă clasică: un couturier şi-un manechincare iese din tipare.
Şi, totuşi, ce calităţi trebuie să aibă frumoasele lumii pentru a intra în rândul „zeiţelor“ de puterile cărora depinde, adesea, succesul unor colecţii memorabile? „Muzele nu mai reprezintă demult doar o sursă de inspiraţie şi nu mai ţin locul unor consilieri, pentru că astăzi, mai mult decât oricând, ele joacă rolul unui PR. Spre exemplu, Galliano are adesea în minte un model atunci când îşi realizează schiţele pentru următoarea colecţie, iar, mai apoi, îşi invită aleasa să-şi dea cu părerea. În plus, recunoşti o muză adevărată după salariul ei, având în vedere că Chanel o plăteşte destul de bine pe Amanda Harlech (n.r.- consilier personal) să stea cu ochii pe munca lui Karl Lagerfeld. Iar Kate Moss este mai mult decât o sursă de inspiraţie, fiind ea însăşi un personaj i