Nivelul este mult mai mic decât cel vehiculat în urmă cu 5 ani, când a avut loc precedenta tentativă de concesionare a autostrăzii. Potrivit directorului general, în realitate autostrada va avea cu 2-3 kilometri mai puţin decât lungimea indicată, după ce constructorii vor optimiza traseul. Şoferii vor plăti în jur de 1,2 eurocenţi pe axă şi kilometru, ceea ce înseamnă un preţ de aproximativ 8 lei pentru parcurgerea celor 58 de kilometri dintre localităţile Comarnic şi Cristian, care vor delimita autostrada.
Tariful aplicat pe parcurgerea autostrăzii va fi situat în jurul valorii de 1,2 eurocenţi pe axă şi osie, ofertele ce vor fi depuse la data de 15 noiembrie de către cei trei potenţiali concesionari rămaşi în competiţie urmând să se situeze într-un interval îngust, aproapiat de acest nivel, a declarat zilele trecute Narcis Neaga, director general interimar la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Valoarea menţionată de Narcis Neaga nu include cel mai probabil şi TVA. Ca urmare, pentru parcurgerea celor 58 de kilometri de autostradă dintre Comarnic şi Braşov pentru un autoturism se va plăti suma de 7-8 lei.
Acesta va porni din punctul unde DN1 se îngustează de la patru benzi la două benzi. Pentru a evita speculaţiile imobiliare, oficialii CNADNR nu vor să precizeze traseul ales, însă precizează că în mare acesta este acelaşi cu cel din 2008 şi că au impus ofertanţilor un coridor de proiectare lat de 100 de metri pentru a obţine comparabilitatea ofertelor, precizează România Liberă.
Statul îşi asumă riscul traficului
Faţă de alte concesiuni în care concesionarul îşi asumă riscul traficului (riscul înregistrării unui trafic mai mic decât cel preconizat pentru recuperarea investiţiei) şi jonglează nivelul taxei pentru a-şi maximiza încasările, în cazul defaţă acest risc va fi asumat de stat, iar nivelul taxei v