După cinci zile de festival, la care au participat trupe din România, dar şi din Serbia, Franţa şi Ungaria, festivalul continuă cu trei producţii româneşti.
Teatrul Naţional „Lucian Blaga“ din Cluj – Napoca prezintă vineri, la ora 19, spectacolul „Sânziana şi Pepelea”, după Vasile Alecsandri, în regia lui Alexandru Dabija (Sala Mare). Concepută pe vremea în care în România abia se descopereau efectele scenice, trapa, lumina electrică, schimbatul rapid al decorurilor şi coborârea din plafon, piesa merge pe calea folclorului, însă într-o manieră ludică, scopul fiind acela de a bine-dispune. Libertatea incredibilă de care se bucură spectacolul se vede şi la nivelul muzicii, care poartă semnăturile Adei Milea şi Ancăi Hanu.
„Textul este un muzical, o «feerie naţională» muzicală, textul original este plin de cântecele, iar profitând de acest lucru ne-am pus şi noi pe cântecele dar… pe ale noastre sau, mai bine zis pe ale Adei Milea… ele ilustrează personaje, situaţii, anumite momente de vârf… Muzica exprimă de obicei mult mai bine decât textul, dacă e şi bună, şi nimerită, iar teatrul este în general prea inundat de cuvinte…“ – Extrase din interviul realizat de Ștefana Pop-Curșeu cu regizorul Alexandru Dabija
Sâmbătă, la ora 20,00, Teatrul Naţional Târgu – Mureş, Compania „Liviu Rebreanu“ vine pe scena din sala mare cu spectacolul „Şcoala nevestelor”, după Molière, regizat de Cristian Juncu, rolul lui Arnolf fiind interpretat de Nicu Mihoc (proaspăt nominalizat la premiul UNITER pentru cel mai bun actor). Este vorba despre o adaptare modernă a textului, de o „contractare dramatică”.
„«Magia funcţionează demenţial» în ceea ce priveşte versul, ca să reiau o replică din Furtuna aceluiaşi regizor. Cuvintele dau seamă de parfumul vremii şi, totuşi, în împerecheri meşteşugite, alungă praful sutelor de ani, pentru a se face proaspete şi vii de parcă