Scrisoare deschisă către Consiliul Naţional al Audiovizualului
- Textul EUGENIEI VODĂ, foarte apreciata realizatoare a emisiunii "Profesioniştii", de la TVR, a fost preluat de pe internet. Prezenţa personalităţilor culturale în lupta pentru salvarea Roşiei Montane e dătătoare de demnitate şi optimism -
"Stopaţi acest dezmăţ publicitar!"
Am citit că pe marginea subiectului Roşia Montană s-au strâns la CNA, în ultimele luni, în jur de 2000 (două mii!) de "sesizări, plângeri, reclamaţii". Şi totuşi, incredibil, acest subiect major, de interes naţional, nu a încăput până acum pe ordinea de zi a nici unei şedinţe a dumneavoastră. Prin prezenta scrisoare deschisă - pe care o puteţi înregistra şi ca pe o "plângere deschisă" - solicit membrilor CNA stoparea imediată şi totală a reclamelor legate de Roşia Montană, care au invadat audiovizualul românesc.
Aceste reclame contravin dispoziţiilor legale privind informarea corectă a publicului. Până şi la reclamele unor medicamente care se eliberează fără reţetă, privitorul e avertizat obligatoriu: "Citiţi cu atenţie prospectul". Pe când la reclamele aşa-zisului "minerit modern", nu! El e "BUN PENTRU ROMÂNIA", se repetă în diverse feluri, pe mai toate canalele, în neştire, însoţit de somaţia "Spune Da mineritului!", ca într-un fel de referendum privat, al unui stat în stat! Iar pe internet, de mii de ori, pe orice ai da click, orice ai căuta - un film, un autor, un bilet de avion, o reţetă de bucătărie, orice, ţi se înfige în ochi, zbang!, "Spune Da mineritului!"... Într-un fel, e de înţeles: pe seceta asta, nici banii RMGC nu au miros. Şi totuşi, când e vorba de un subiect care a răvăşit România şi care e încă în dezbatere naţională, nu credeţi că aţi putea găsi modalitatea legală de a stopa tot acest veritabil dezmăţ publicitar, generator de confuzie? Aceste reclame con