Sunt vechi de zeci de ani, dar lustruite şi îngrijite ca nişte adevărate bijuterii. Fie că sunt de fabricaţie franceză, germană sau românească, autoturismele de epocă au furat privirile celor care au trecut astăzi ărin centrul Clujului. Printre bijuteriile de epocă s-a numărat şi Austinul Princess care a fermecat-o inclusiv pe regina Angliei, atunci când a apărut pe piaţa automobilelor.
Ver Istvan a descoperit pasiunea de a colecţiona maşini de epocă în urmă cu câţiva ani. Acum, bărbatul se mândreşte cu două bijuterii pe patru roţi: un Austin şi un Rolls Royce.
“Austinul este din 1959 și Rolls-ul e din 1979. Austinul e o mașină spercială. Între 1956 și 1968 au fost fabricate 200 de bucăți toate la comandă. Primele patru bucăți le-a comandat regina Angliei, iar The Beatles au făcut primul turneu european tot cu un Austin Princess”, spune Ver Istvan.
Nici Constantin Pop, de meserie mecanic-auto, nu se lasă mai prejos. Bărbatul a reuşit să îşi cumpere un Citroen în 1985, însă modelul autoturismului este din 1949, spune colecţionarul. “Iubesc lucrurile vechi, inclusiv mașinuța asta. O am din '90, am luat-o de la băiatul unui medic, cu 300 - 400 de dolari. Am investit un pic în ea, nu foarte mult, pentru că sunt un pic econom sau zgârcit”, spune Constantin Pop.
O altă bijuterie pe patru roţi care a atras privirile trecătorilor a fost un autoturism românesc. Mai exact un ARO, pentru care colecţionarul a plătit aproape 3.000 de euro. Nu e de mirare, mai ales că maşina a ajuns departe.
„E al patrulea model ARO fabricat în România. I se spune IMS. De-a lungul timpului a câștigat multe competiții. Cea mai importantă, zic eu, a fost traversarea Africii de un echipaj românesc, cu reprezentanți din Cluj”, spune proprietarul maşinii.
Dan Popescu este şi el un colecţionar înrăit. Bărbatul are patru autoturisme vechi, iar unul dintre e