Profitul Google a crescut cu 36% in trimestrul al treilea fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, la 3 miliarde de dolari, iar veniturile companiei au urcat cu 12%, la 14,9 miliarde de dolari, datorita volumului mai mare de publicitate pe dispozitive mobile. Google a reusit sa compenseze scaderea preturilor publicitatii pe gadget-uri mobile prin cresterea volumului de spoturi platite.
Compania a demonstrat altfel ca poate monetiza serviciile de publicitate online in contextul tranzitiei tot mai multor utilizatori catre smartphone-uri si tablete. Spoturile pe dispozitive mobile se vand la preturi mai mici decat cele desinate PC-ului traditional. Actiunile au crescut cu 8% in sesiunea de tranzactii electronice dupa inchiderea sedintei bursiere de joi, la 959,59 dolari.
Directorii Google cosidera ca rezultatele reflecta o campanie lansata in luna iulie, prin care companiile sunt incurajate sa plaseze spoturi si pe smartphone-uri, si pe PC-uri. "In trecut derulam campanii diferite pentru fiecare tip de dispozitiv, dar acum oferim o singura interfata", a declarat directorul de business al Google, Nikesh Arora.
Google are o cota de aproximativ o treime din piata globala a publicitatii online, potrivit datelor eMarketer. Facebook ocupa locul al doilea, la mare distanta, cu o cota de numai 5%, dar a inregistrat in ultimii doi ani cresteri mai puternice decat Google. Rata de taxare a profitului Google a scazut puternic in trimestrul al treilea, la 15%, fata de 23% in perioada similara a anului trecut. Directorul financiar al companiei, Patrick Pichette, a declarat intr-o conferinta cu investitorii ca rata de taxare a scazut datorita distributiei geografie a profitului companiei, in SUA si intre subsidiarele din alte tari.
Divizia producatoare de telefoane mobile Motorola Mobility, preluata de Google in luna mai a anul