Săptămânalul ploieștean ”Tribuna – culturală, socială, politică și informativă” din 17 februarie 1941, publică un interesant articol, cu marginalul ”Ziaristica în alte țări” și titlul ”Vânătorii de știri și de fotografii”. Semnat de un constant colaborator al publicației, pe nume dr. Ion Gorovină, articolul se ocupă de gazetăria din America. Aflăm, astfel, că ”În America, reportajul fotografic a căpătat o importanță atât de extraordinară, încât ziarele se întrec care mai de care, cu mijloace financiare ce ating adesea cifre impresionante, să înmărmurească publicul prin repeziciunea și maximum de îndrăzneală al reproducerii unei imagini”.
Așadar, încă de acum mai bine de 70 de ani, ziariștii yankei descoperiseră impactul imaginii asupra cititorilor și îl foloseau din plin. Bineînțeles, aveau și mijloacele materiale pentru asta. Gazetăria modernă – cu pagini dominate de fotografii mari -, pe care noi am descoperit-o de mai puțin de două decenii, era de mult o obișnuință la americani. Această – hai să-i zicem așa – analiză a presei de peste ocean apărea într-un săptămânal care nu publica niciodată vreo imagine. Transpunerea în pagină a clișeelor fotografice cerea o tehnică mai complicată, pe care nu o posedau prea multe tipografii, și costa. Chiar și marile ziare ale vremii din Capitală nu făceau risipă de imagini.
Este citat un ”as al reportajului fotografic american Bill Gulick” care a descris ”un tablou romanțios al frigurilor ce cuprind de obiceiu pe toți reporterii în goana lor după știri senzaționale vrednice să pasioneze opinia publică”. Acțiunea descrierii lui Bill Gulick se petrece în birourile agenției de presă ”International New Photo”, în zorii unei zile ”ploioase și încețoșate”, unde ”unicul redactor care asigură bunul mers al serviciului de noapte veghează la masa lui. Deodată, aparatul registrator instalat lângă el începe să sune”.
”Ap