Trupe ca The Beatles, Rolling Stones sau Led Zeppelin au injectat de-a lungul anilor mult cash in economia britanica, prin organizarea de concerte si vanzarea de CD-uri si obiecte promotionale atingand valori uriase si depasind uneori vanzarile din comertul altor ramuri industriale.
De atunci, fabrica de productie muzicala a continuat sa se dezvolte si a ajuns o forta in Marea Britanie, avand o contributie insemnata in economia tarii.
Un raport recent publicat de institutiile Visit Britain, Oxford Economics si UK Music arata ca, in 2012, 2,2 miliarde de lire sterline au fost adaugate la economia britanica in urma organizarii concertelor si festivalurilor in Marea Britanie.
Potrivit acestui document destinatiile muzicale preferate ale turistilor straini sunt, in afara de Londra, cu binecunoscutul Abbey Road Street, O2 Arena, care se mentine de cinci ani consecutiv in topul european cu cele mai multe vanzari de bilete, Liverpool, cu The Beatles Club, dar si Manchester si Birmingham.
Intr-un sondaj publicat de Visit Britain se arata ca 44% din turisti considera ca Marea Britanie ofera potentialul maxim pentru un turism muzical, muzica fiind pentru britanici o traditie, dar si un simbol.
Sondajul mai arata ca vizitatorii din Argentina, Mexic si Brazilia prefera sa aleaga un tur "The Beatles" in Liverpool, in vreme ce sud-africanii, polonezii si chinezii s-ar duce la Festivalul Glastonbury.
In raportul publicat de institutiile britanice se arata ca Glastonbury Festival aduce anual peste 100 de milioane de lire sterline la economia insulei britanice, fiind, dupa cum spune ministrul britanic al Culturii, Ed Vaizey "o forta a industriei muzicale si de departe cel mai variat si puternic festival mondial de muzica live".
"Anul acesta, Glastonbury, prin sumele adunate si capetele de afis, ne-a r