De la sfârșitul anului 2016, în situația în care lucrările la prima autostradă în concesiune din România vor fi finalizate, șoferii vor fi obligați să achite taxă dacă vor să circule pe tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov.
Despre introducerea taxei pe autostrăzile din România se vorbește încă de la intrarea în Uniunea Europeană. Cu toate acestea, autoritățile nu pot impune o taxă pe autostradă în situația în care rețeaua de autostrăzi a României este cea mai mică din Europa: mai puțin de 550 de kilometri, nici în prezent țara noastră neavând terminată o autostradă care să traverseze România.
Totuși, autoritățile au decis să construiască autostrăzi în concesiune, adică pe banii constructorului, ceea ce înseamnă că acesta trebuie să-și recupereze investiția, astfel că pe o perioadă de 30 de ani o va avea în întreținere.
Experții de la Jaspers au definitivat încă de anul trecut studiul privind valoarea taxei în România, iar propunerile lor era de aproximativ 5 euro/100 kilometri pentru autoturisme, ne-au declarat surse din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
Potrivit acestora, în urma mai multor discuții s-a acceptat o taxă de aproximativ 3 euro/100 km, pentru primele autostrăzi în concesiune. Este vorba de tronsoanele Comarnic-Brașov, Centura de sud a Capitalei – iar taxa va fi percepută și pe A1 și A2, și Craiova-Pitești.
Recent, noul director al CNADNR, Narcis Neaga, a precizat că tariful aplicat pe parcurgerea autostrăzii Comarnic-Brașov va fi situat în jurul valorii de 1,2 eurocenţi pe axă şi osie, ofertele ce vor fi depuse la data de 15 noiembrie de către cei trei potenţiali concesionari rămaşi în competiţie urmând să se situeze într-un interval îngust, aproapiat de acest nivel, scria în urmă cu două zile România liberă.
Potrivit sursei citate, v