Cel mai valoros brand şi constructorul cu cea mai extinsă gamă de hibrizi va intra din 2015 pe piaţa vehiculelor propulsate pe bază de de pilă de hidrogen.
Versiunea finală va fi dezvăluită în cursul anului viitor iar conform planurilor, modelul de serie va fi desfăcut pe pieţele din Japonia, Europa şi SUA din 2015.
Autovehiculul pe hidrogen va utiliza platforma compactă adaptată segmentului mediu, adică un derivat din scheletul defunctului Lexus HS 250 Hybrid. Profilul ar urma să fie similar cu al studiului Toyota FCV-R Concept din 2011.
Sistemul de propulsie alternativ, adică motorul electric alimentat de curentul produs la bord va oferi o putere la nivelul unui Prius Plug-in Hybrid, adică în jurul a 136 CP. Versiunea îmbunătăţită a conceptului FCV-R care funcţionează cu pile de combustie ce transformă hidrogenul în energie electrică va dispune de o autonomie de peste 300 de mile iar pentru aceasta va consuma doar 5,5 kg de H2 lichid.
Principiul de generare a electricităţii la bordul automobilelor ce au ca şi carburant hidrogenul este relativ simplu, bazat pe electroliza inversă. Energia ia fiinţă în pila de combustie din reacţia chimică dintre hidrogenul înmagazinat în rezervoare de înaltă presiune şi oxigenul din aerul înconjurător. În pilă se descompune hidrogenul în protoni cu sarcină pozitivă şi în electroni cu sarcină negativă. Protonii migrează la oxigen formându-se astfel apă pură care aproape că se poate bea de la ţeava de evacuare. Când circuitul este conectat, electronii rămaşi migrează între polii pozitiv şi cel negativ generând curent electric.
Singurele emisii de pe ţeava de eşapament sunt doar câteva picături de apă şi aburi, deci tehnologia este complet prietenoasă cu mediul.