In birourile moderne de tip open-space, unde mai exista foarte putine spatii private, este foarte posibil sa auzi pe cineva vorbind despre tine sau criticandu-ti munca.
Ce este de facut in acest caz? Specialistii sustin ca, inca din copilarie, ne deranjeaza foarte mult cand auzim pe cineva barfindu-ne, insa la locul de munca trebuie sa facem toate eforturile pentru a ne suprima iesirile. Nu trebuie sa ripostam pe loc cu o replica taioasa si nici sa ne imbufnam din aceasta cauza, arata BBC.
In primul rand, este foarte usor sa interpretezi gresit ceea ce auzi, astfel incat trebuie sa te asiguri ca persoanele respective vorbesc despre tine inainte de a lua masuri. Ia in calcul si faptul ca ar putea fi vorba despre un coleg cu acelasi nume ca al tau sau despre un proiect asemanator cu cel de care te ocupi tu.
Daca esti sigur ca tu esti tinta comentariilor rautacioase, atunci este cazul sa actionezi. Sa ignori aceste barfe nu iti va provoca decat resentimente fata de colegi si nu ii vei mai putea trata ca un profesionist.
Cum iti sabotezi serviciul in mod inconstient
Daca nu faci nimic, de fiecare data cand vei lucra cu colegul respectiv, iti vei aminti ce a spus despre tine, sustine Laura Pincus Hartman, profesor de etica in afaceri la Universitatea DePaul din Chicago.
Cel mai bun lucru pe care il poti face, spune Hartman, este sa vorbesti direct cu colegul in cauza. Ce ar trebui sa ii spui: "Am auzit ce ai zis despre mine, m-a facut sa ma simt prost si voiam doar sa dam cartile pe fata", recomanda aceasta.
Totusi, nu ar trebui formulat ca si cum i-ai solicita sa iti ceara scuze, nu trebuie sa iti critici colegii si nici sa le spui ca ti-au ranit sentimentele, pentru ca este un spatiu de munca, nu un liceu.
Scopul este sa iti convingi colegii sa discute deschis orice probleme l