a spus preşedintele CJ, referindu-se la raportul prezentat de IŞJ
Prezent la reuniunea anuală de management instituţional cu directorii de şcoli, de ieri, preşedintele Consiliului Judeţean, Cătălin Nechifor, s-a referit la problema autorizării sanitare a unităţilor şcolare, îndemnând directorii să vină mai aproape de autorităţile judeţene pentru a-şi rezolva problemele şi să ţină o legătură mai strânsă cu primarii din localităţile respective. Referindu-se la raportul de activitate pe anul trecut, prezentat de şeful IŞJ Suceava, prof. Gheorghe Lazăr, preşedintele Nechifor a precizat că i-ar fi plăcut să cuprindă şi aspecte negative cu care se confruntă şcolile, pentru a vedea cum pot fi rezolvate: „Dacă ne lăudăm tot timpul nu cred că e bine. Eu ştiu că suntem frumoşi şi deştepţi, dar sunt şi lucruri de făcut, în sensul de a repara o şcoală. N-am auzit în material despre ce înseamnă autorizaţiile sanitare de funcţionare a şcolilor”.
Cătălin Nechifor a spus că, la începutul anului şcolar, s-au prezentat rapoartele IŞJ şi DSP privind problema autorizării, cunoscând situaţia, dar ar fi dorit să fie informat şi despre ce s-a mai întâmplat de atunci în această privinţă: „Vreau să văd şi o evoluţie, vreau să veniţi cu un raport în acest sens; eu cred că lucrurile s-au mai schimbat între timp prin şcoli, ştiu că s-au mai construit şcoli, s-au mai făcut toalete”.
Nechifor le-a recomandat directorilor să găsească soluţii pentru rezolvarea problemelor ce ţin de autorizarea sanitară şi să vină „cu încredere către noi, către Consiliul Judeţean, Prefectură şi Primărie, pentru că toţi suntem legaţi împreună în acest subiect”, accentuând pe „necesitatea de a integra cumva şi ceea ce avem local în contextul acestor dezvoltări”.
El a dat ca exemplu comuna Breaza, unde primăria s-a implicat financiar în realizarea unei investiţii la şcoală. „Cred că astfel