Mulţi îşi aduc aminte numai de scurtmetrajul pe care l-a regizat pentru Casa Dior. Dar el reprezintă mai mult decât atât…
Peliculele sale se află pe listele celor mai bune ale tuturor timpurilor, temele complexe şi de neuitat atrăgând-i porecla de "Godard al generaţiei MTV". Regizorul Wong Kar Wai demonstrează mai mult, deşi este lăudat pentru “filmele” comerciale.
Până la epuizare
Cum ar fi scurtmetrajul pe care l-a regizat pentru Casa Dior, ca reclamă la parfumul Midnight Poison. Aici Eva Green (fiica actriţei franceze Marlene Jobert; a jucat în "Visătorii “, filmul-şoc al lui Bernardo Bertolucci) apare într-o rochie albastră, creată de John Galliano, conceptul fiind cel al unei Cenuşărese moderne, jumătate gotică, jumătate seducătoare şi total sexy - după cum a notat presa americană, care se transformă la “miezul nopţii otrăvite” (Midnight Poison - Otrava de la miezul nopţii).
Cum ar putea fi prezentat? Poate prin câteva "secvenţe" din filmele sale, alese la întâmplare, dar care "lipite" pot incita, pot speria, pot dezvălui un regizor de nedezvăluit de fapt!... Un bărbat care aleargă până la epuizare în fiecare dimineaţă, explicând că aşa elimină surplusul de apă din organism, ca să nu mai rămână nimic pentru lacrimi, un tânăr ucigaş plătit, care spune că şi-a ales meseria pentru a nu trebui să ia el nicio decizie, doi tineri stînd unul lângă celălalt într-un bar, nemişcaţi şi fiecare parcă inconştient de prezenţa celuilalt, văzuţi printr-un geam pe care se scurge apa de la o ploaie torenţială şi de fiecare dată un narator melancolic, care nu prea înţelege ce este cu el şi cu lumea pe care o "povesteşte".
În Hong Kong
Lumea lui Wong lasă impresia de videoclip straniu, interesant, provocator, cosmopolit, probabil tocmai de aceea este atât de iubit de către designerii şi artiştii contemporani din Occident. Unii au înd