Noul proprietar al Saab, National Electric Vehicle Sweden (NEVS) a repus în funcţiune liniile de producţie şi testare din vechea locaţie din Trollhattan, căminul tradiţional al companiei suedeze.
În primă fază au fost fabricate două modele din sedanul Saab 9-3 iar demararea producţiei la scară mare este programată până la finele acestui an. Planul este atingerea unei capacităţi de 120.000 de unităţi pe an până în 2016, cu vânzări focusate pe China şi Europa. NEVS plănuieşte reintroducerea brandului Saab şi pe pieţele pierdute din SUA şi Canada.
Noul sedan 9-3 are motoare pe benzină supraalimentate prin clasicul turbo, urmând ca o versiune electrificată să fie oferită în 2014. De asemenea sunt planuri pentru aducerea platformei Phoenix, până atunci cei de la Saab trebuind să se descurce cu tehnologiile rămase moştenire de la General Motors.
Odată cu teribila criză financiară instalată pe piaţa constructorilor de maşini europeni, cât şi în grupul GM, începând cu anul 2009, cenuşăreasa Saab a fost în faliment pentru a treia oară în decurs de doar patru ani.
Saab produce automobile deja de 66 de ani. Modul în care acestea au fost gândite nu i-a adus niciodată un succes comercial real (până în prezent au fost produse ceva mai mult de 4 milioane de unităţi), dar marca şi-a găsit un public fidel tocmai din acest motiv. Saab a fost asociat mereu cu inovaţia, calitatea şi, într-o oarecare măsură, nonconformismul. Debutând ca producător de avioane (numele este acronimul de la Svenska Aeroplan Aktiebolaget), Saab a încercat încă de la începuturile sale într-ale automobilului să implementeze soluţii din aeronautică, constructorul testând aerodinamica modelelor sale încă din 1947, ceea ce s-a văzut atât din punct de vedere practic, cât şi stilistic.
O incursiune în istoria Saab ne duce cu începuturile până în anul 1937, atunci când se înfiinţează în Sued