Un raport al Inspectoratului Şcolar arată că avem profesori calificați, dar elevii continuă să chiulească și să repete clasele
Obținerea unor rezultate mai bună la examenele naționale și reducerea absenteismului rămân prioritățile Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna, care a finalizat Raportul referitor la starea învățământului din județ.
Potrivit Raportului, din anul școlar 2011-2012 și până în cel prezent au dispărut patru unități de învățământ – de la 330 în anul şcolar 2011-2012, la 326 în anul şcolar în curs – prin desființarea unor școli primare și gimnaziale și a Grupului Şcolar „Gámán János” care funcționa ca structură a Liceului Tehnologic „Puskás Tivadar”. A fost inclusă în reţeaua şcolară Şcoala Postliceală Sanitară „Feg education” din Târgu Secuiesc, aceasta fiind singura unitate de învăţământ particular din judeţ.
Școlile cu probleme sunt în mediul rural
Cele mai multe din unitățile școlare ale județului, adică 290, au grupuri sanitare corespunzătoare, cu apă curentă şi canalizare în reţea sau în fose septice, în vreme ce restul de 37 nu dispun de grupuri sanitare corespunzătoare și opt dintre acestea nu beneficiază de apă curentă sau potabilă, toate fiind în zona rurală și neavând deci autorizații de funcționare. Raportul arată însă că peste tot s-au făcut reparații curente și igienizări, chiar dacă investiții majore bugetate de Minister nu au fost realizate nicăieri în ultimul an.
În ceea ce privește formarea claselor, numărul acestora s-a redus la toate nivelurile de învățământ, în vreme ce numărul claselor simultane a crescut, determinat inclusiv de necesitatea organizării clasei pregătitoare.
Natalitatea scăzută înseamnă elevi mai puțini
Tendința descrescătoare a numărului de elevi din ultimii patru ani se menține, în anul școlar 2012-2013 existând 37.121 de preşcolari şi elevi, cu 489 mai puţini decâ