In ultimii cinci ani producatorul de cosmetice Farmec Cluj-Napoca, care a afisat anul trecut afaceri de 121 mil. lei, si-a dublat ponderea detinuta de exporturi in business. Astfel, de la 28 de tari in 2008 aria statelor in care clujenii exporta produse cosmetice s-a extins la 40. In fabrica din Cluj Farmec produce branduri precum Gerovital H3 Evolution, Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Gerovital Plant, Aslavital si gama Farmec.
“Avantajul nostru este ca suntem o companie cu o prezenta veche la export, avem un brand cunoscut – Gerovital – pe care il exportam de peste 35 de ani. Ne-am creat partneriate si imagine in Europa, Orientul Mijlociu, Nordul Africii. In Japonia avem un partener de aceeasi varsta ca tatal meu, a fost prima tara unde am iesit la export. Lucram cu ei de atunci. La fel si in Dubai. In ultimii 2-3 ani ne-am concentrat pe tarile invecinate, am investit in Ungaria, Polonia, Ucraina si Republica Moldova. Am ajuns ca in momentul de fata aceste tari sa fie pe primele locuri. Acum ne uitam tot la piete invecinate”, explica Mircea Turdean.
O piata deosebit de interesanta ramane insa China. Cu toate acestea, exista dificultati in a intra ca producator strain pe aceasta piata, intrucat “este greu sa mergi sa le faci concurenta chinezilor in tara lor”, spune Turdean.
Guvernul chinez incurajeaza foarte mult economia si industria locala. Am putea scrie niste carti de specialitate pe tema asta
Acesta subliniaza importanta sustinerii de catre statul roman a investitorilor strategici existenti pe plan local.
“Noi suntem angajati intr-un lant. Producatorul de cosmetice supravietuieste foarte greu in lipsa unor furnizori. Furnizorii de materie prima si ambalaje se inchid in Romania in fiecare luna. In primul rand noi am dori sa lucram cu partneri romani, daca ei se inchid – si ultimul exemplu dureros este Oltchim – ne pun in situatia