Răzvan Vâlceanu (36 de ani) a absolvit Academia de Studii Economice (două facultăţi - Comerţ-Turism şi Marketing) şi după ce a lucrat aproape un deceniu în industria de securitate atât virtuală la Bitdefender, cât şi fizică la Assa Abloy, a decis să îşi facă un business propriu, de cămăşi made to measure, de la care aşteaptă o cifră de afaceri de 100.000 de euro în primul an.
„De un an şi jumătate port cămăşi făcute de mine. Acum circa patru ani am început să îmi fac hainele şi pantofii la comandă. În timpul unei călătorii la Florenţa am văzut nişte pantaloni pe care eu îi aveam în minte, dar pe care nu îi găsisem nicăieri. Magazinul era închis, aşa că am decis să merg cu modelul la croitor şi să mi-i fac astfel. Aşa a început totul“, îşi aminteşte el. Apoi a început să îşi lucreze la croitor şi costumele, cămăşile şi pantofii, pentru că şi-a dat seama că astfel poate personaliza orice obiect vestimentar. Mai mult, afirmă el, materialele sunt mai bune şi hainele se aşază mai bine.
Aşa i-a venit ideea de a-şi lansa un business propriu şi a ales să se specializeze pe cămăşi care la momentul acela i s-au părut mai uşor de realizat. „În realitate cămăşile sunt cel mai greu de realizat pentru că au toate cusăturile pe-afară. Astfel, în unele cazuri manopera pentru o cămaşă made to measure poate fi mai scumpă decât pentru un costum bun.“
Cum se face o cămaşă
Răzvan Vâlceanu a absolvit Academia de Studii Economice, însă s-a angajat încă din timpul facultăţii, din primul an. Primul job a fost de agent de asigurări, apoi a devenit operator PC la un institut de cercetare de piaţă şi apoi a lucrat în cercetare la aceeaşi companie.
„Am lucrat timp de circa şapte ani pentru MEMRB (companie de cercetare de piaţă preluată de Nielsen – n.red.), apoi în publicitatea outdoor.“