Avionul care s-a prăbuşit sâmbătă în Belgia, provocând moartea pilotului şi a celor zece paraşutişti sportivi aflaţi la bord, era un aparat vechi de 44 de ani, care s-a mai prăbuşit o dată în 2000, a anunţat duminică presa belgiană.
Avionul care, potrivit martorilor oculari, a pierdut o aripă înainte de a se prăbuşi pe un câmp în apropiere de Namur (sud), un Pilatus PC-6 Turbo Porter de construcţie elveţiană, fusese dat în folosinţă în noiembrie 1969, potrivit cotidianului La Libre Belgique.
Avionul a fost până în 1984 proprietatea companiei elveţiene Ciba-Pilatus şi era specializat în activităţi agricole. El a fost utilizat apoi, din 1985 până în 1989 pentru operaţiunile Crucii Roşii, în special în Angola.
În 1989, el a devenit proprietatea unui centru de paraşutism din Flandra (nordul Belgiei), Paracentrum Oud-Turnhout.
Dar, la 12 martie 2000, avionul s-a prăbuşit brutal pe micul aerodrom Moorsele, nu departe de oraşul francez Lille. Aparatul a căzut în timp ce zbura la circa 30 de metri de sol, provocând rănirea pilotul şi a celor şase pasageri, potrivit La Libre Belgique.
"Aparatul, numit atunci OO-FWJ, a fost reconstruit şi redenumit HB-FFP în 2002. În 2003, Pilatus Flugzugwerke vinde avionul reparat companiei Namur Air Promotion", care îl foloseşte fără probleme până la accidentul de sâmbătă, explică publicaţia.
În 44 de ani de existenţă, avionul a totalizat peste 11.000 de ore de zbor, adaugă cotidianul. Acest tip de avion nu dispune de cutie neagră, anchetatorii urmând să analizeze rămăşiţele, să interogheze martorii oculari şi să analizeze registrele de mentenanţă pentru a încerca să determine cauzele accidentului.
Accidentul s-a produs în cursul după-amiezii, în timp ce vremea era bună. Avionul avea la bord, în afară de pilot, zece paraşutişti amatori, majoritatea experimentaţi. Potrivit primarului din Namur, M