Zi cum nu se poate mai proastă pentru Marc Marquez, debutant în MotoGP şi pilotul care avea, cel puţin înainte de cursa de la Phillip Island, şansele cele mai mari la câştigarea titlului mondial din acest an. O eroare a echipei Repsol Honda a cauzat descalificarea spaniolului şi, în condiţiile în care Jorge Lorenzo a câştigat în Australia, lupta pentru titlu se amână pentru ultimele două etape.
Pentru prima dată în istoria motomondialului de viteză, oprirea la boxă a fost obligatorie într-o cursă declarată uscată. Motivul a fost constituit de temerile Bridgestone, furnizorul de gume în MotoGP, cum că din pricina suprafeţei noi de la Phillip Island vor exista probleme serioase de aderenţă şi, implicit, siguranţă, gumele încălzindu-se dincolo de limitele normale şi uzându-se într-un ritm accelerat. Oficialii cursei au luat două măsuri: prima a fost micşorarea duratei totale a cursei, de la 27 la 19 tururi, iar a doua, cea care l-a afectat pe Marc Marquez, a fost de impunere a unei opriri pentru schimbarea motocicletei în tururile nouă sau zece.
"Pedeapsa a fost prea dură, puteau să mă penalizeze sau să mă pună să trec pe la boxe!"
Echipa lui Marquez i-a arătat pilotului semnalul cu "BOX", care indică oprirea la garaj, în momentul în care spaniolul a trecut linia de sosire completând turul 10, deci prea târziu. Lorenzo schimbase motocicleta un tur înainte, iar Dani Pedrosa cu două tururi înainte. Fără să realizeze imediat greşeala uriaşă, Marc a ieşit de la garaj şi a continuat să ruleze, însă în scurt timp au apărut steagurile negre care i-au semnalat faptul că a fost descalificat.
"Am făcut o greşeală mare în strategie. Am crezut că este posibil să opresc în turul zece, adică la finalul turului, aşa am văzut şi pe placa de semnalizare, dar a fost prea târziu. Când am văzut steagul negru şi numărul 93 (n.r. - numărul de concurs de pe motoc