Epopeea navei Flaminia, ancorată de câteva luni în portul Constanţa, pare să se apropie de sfârşit. Bomba plutitoare, aşa cum a numit-o presa, va părăsi România pentru a fi decontaminat în Grecia. ”S-a primit o solicitare din partea armatorului privind plecarea navei din Portul Constanţa, pentru decontaminare, în Grecia”, a confirmat prefectul Eugen Bola. Nava este încă în port, dar procedurile au început să urmeze drumul legal. De ce Grecia? Pentru că armatorul german ar fi găsit o portiţă legală care îi permite să distrugă deşeurile acolo. Reamintim că legislaţia românească permite numai valorificarea deşeurilor. Despre această navă, fostul director al Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei, a declarat că este încărcată cu RDF, adică ”refused derivated fuel”. Este vorba despre un combustibil derivat din reziduuri, care este folosit drept combustibil în fabricile de ciment. Legile în vigoare, respectiv Ordonanţa 195 din 2005, interzice ”introducerea pe teritoriul României a deşeurilor de orice natură, în scopul eliminării acestora”. România nu scapă însă de tot de Flaminia. După decontaminare, nava se va reîntoarce în ţară, de data aceasta în şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries, pentru a fi reparată.
Flaminia a acostat în portul Constanţa la mijlocul lunii mai, dar s-a aflat în radă, la aproximativ opt mile marine de intrarea în port, de la sfârşitul lunii martie. Flaminia a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012. Între cele 2.876 de containere pe care nava MSC Flaminia le transporta, în luna iulie 2012, de la Charleston, SUA, către Antwerp, Belgia, în jur de 150 conţineau substanţe chimice clasificate ca deşeuri periculoase. În incendiul provocat de o explozie la bordul navei au fost distruse sau deteriorate parţial aproximativ 120 de containere cu astfel de substanţe, declara prefectul de Constanţa, Eugen Bola. Decontaminarea prin