Cetăţenii confundă casele de sănătate cu cele de pensii, Protecţia Consumatorului sau chiar cu asociaţiile de proprietari. Multe dintre solicitările care ajung aici frizează ridicolul şi consumă timpul funcţionarilor de pomană, obligaţi să răspundă.
Şi aşa puţini, funcţionarii de la Casa de Asigurări de Sănătate Bucureşti se plâng că, lună de lună, sunt nevoiţi să consume timp şi hârtie pentru a răspunde unor solicitări care nu au nicio legătură cu obiectul lor de activitate.
O mare parte dintre aceste cereri "creative" ar trebui să ajungă, de fapt, la casele de pensii sau chiar la organele de anchetă. "Primim tot felul de denunţuri între vecini pe tema cuantumului pensiei sau a obţinerii nejustificate a pensiei de handicap, vechime în muncă etc. Alte reclamaţii îi vizează pe vecinii care iradiază prin pereţi", spune Cristina Călinoiu, purtător de cuvânt al CASMB.
Ajutor de menaj sau service auto
Imaginaţia bucureştenilor merge însă şi mai departe de atât. Unele petiţii nu au câtuşi de puţin legătură cu serviciile de sănătate, însă funcţionarii sunt obligaţi prin lege să răspundă la orice solicitare. Numai anul trecut au avut de soluţionat peste 77.000.
"Îmi amintesc că am primit şi cereri de ajutor pentru menaj sau pentru achiziţionarea de aparatură electrocasnică. O altă solicitare ciudată se referă la montarea unui ambreiaj la maşina unei persoane cu handicap. Ni s-a mai cerut şi să dăm drumul la apă caldă la Institutul Oncologic Bucureşti, dar deja depăşeşte aria noastră de competenţă", adaugă reprezentantul CASMB.
Decontul materialelor cumpărate în spital
La modul serios, se înregistrează foarte multe cereri de la executorii judecătoreşti privind veniturile/angajatorii diverselor persoane care nu îşi plătesc datoriile/creditele, "cereri care supraîncarcă personalul".
Tot mai mulţi pacienţi au început să-şi ceară înapoi şi