Imbracat intr-o vesta si camasa, lejer si vertical, intra in sala de sedinte din sediul BitDefender unde urma sa purtam dialogul. Nu ne-am mai vazut de doi ani si il intreb cum se simte, ce s-a schimbat. “Ocupat, ocupat! Ne pregatim pentru viitor! Ce urmeaza…? 2014 urmeaza!”, spune el, zambind.
Incepem interviul in forta, intrebandu-l daca, urmand modelul lui Radu Georgescu, are planuri de exit sau de listare pe bursa. “Nu, eu personal nu am planuri de exit”. Continua prin a detalia raspunul printr-o paralela intre ce inseamna sa fii antreprenor in serie si, de cealalta parte, sa construiesti un business de familie. “Atunci cand e vorba de intreprindere in serie, construiesti un brand personal. Apoi, e vorba de o atractie a Romaniei in randul celor ce vor sa investeasca in start-up. Personal, iti cresti o anumita reputatie, esti bine vazut si apreciat, iar ideile pe care le pui pe masa sunt luate in seama imediat atunci cand discuti cu cercul de investitori. Apoi, cercul de investitori are «luminitele aprinse» in ceea ce priveste startup-urile care origineaza din Romania si se uita cu mai multa atentie”, detaliaza el.
Practic, intreprinzatorul in serie creeaza un start-up si apoi il da altcuiva peste cativa ani, fara sa apuce sa creasca brandul foarte mult.
Un intreprinzator de cursa lunga, de cealalta parte, poate sa incerce sa creasca brandul, inclusiv pe plan global. Treci de faza de start-up, ajungi in fazele de crestere, succes.
“In al doilea caz ai alte beneficii – treci dincolo de nivelul de investitor si obtii reputatie, brand, in randul unor mase mai largi, decat investitori punctuali. Pot fi si alte categorii care afla de Romania, atrage un gen de efecte diferite”, puncteaza el.
Ambele sunt optiuni personale si ambele au partile pozitive. Si Talpes a avut in ultimii ani trei exit-uri, cea mai recenta fiind cedarea Ascenta catr