În 2010, Petteri Koponen, un tânăr investitor în start-up-uri, se întâlnea într-un birou de la periferia capitalei Finlandei, Helsinki, cu o echipă de dezvoltatori de aplicaţii mobile care îşi lansau compania Supercell.
“Era doar o cameră cu câteva ferestre foarte mici. În acea vreme, nici măcar nu aveau scaune pentru toate persoanele iar Ikka Paananen, unul dintre co-fondatori, folosea o cutie de carton drept masă pentru a prezenta planurile companiei”, îşi aminteşte Koponen.
În luna aprilie a acestui an valoarea companiei Supercell era estimată la 770 de milioane de dolari, potrivit companiei de cercetări tehnologice Rutberg, citată de Wall Street Journal. Şase luni mai târziu valoarea companiei a explodat cu 289%, la 3 miliarde de dolari, devenind cel mai valoros dezvoltator de aplicaţii mobile, potrivit surselor menţionate anterior.
Săptămâna trecută, operatorul telecom SoftBank Corp. a cumpărat cu 1,5 mliarde de dolari 51% din compania finlandeză, care a dezvoltat două jocuri şi are în jur de 100 de angajaţi. Este cea mai mare investiţie din toate timpurile într-o companie dezvoltatoare de aplicaţii pentru telefoane mobile, potrivit Rutberg & Co. Wall Street Journal scrie că doi dintre co-fondatorii Supercell vor câştiga fiecare 200 de milioane de dolari.
Supercell face parte din mulţimea de noi companii dezvoltatoare de aplicaţii care generează valoare adăugată semnificativă bazându-se pe reţele de distribuţie, precum Apple sau Facebook. Dar spre deosebire de “semenii săi”, Supercell este profitabilă. Compania permite utilizatorilor de jocuri să downloadeze şi să se joace gratuit şi ii taxează doar pentru “aplicaţii extra”, precum arme sau puteri speciale care cresc viteza jocului. Supercell a mizat foarte mult pe expansiunea tabletelor şi şi-a creat produsele special pentru aceste dispozitive fără să fie afectată astfel de trecere