România, o economie unde agricultura aduce anual 6-7% din Produsul Intern Brut (PIB), este al treilea producător de pepeni verzi din UE, în urma Spaniei şi Greciei, cu o recoltă de 476.000 de tone în această toamnă, ceea ce înseamnă o ofertă de 100 de milioane de pepeni, având în vedere o greutate medie de 4,5 kilograme. Pe piaţa pepenilor s-au făcut în această toamnă afaceri de 320 mil. euro, potrivit estimărilor ZF, care au în vedere un preţ mediu de 0,3 lei/kg.
Producţia agricultorilor care mizează pe pepeni a ajuns să fie însă cu o treime mai mică decât acum zece ani, dar într-un an bun un hectar de pepeni aduce încasări de 3.000 de euro, triplu faţă de grâu.
Localitatea doljeană Dăbuleni, aflată la câţiva kilometri de oraşul Bechet, a reuşit să devină un adevărat brand pentru producţia de pepeni din România, marca „Pepeni de Dăbuleni“ fiind deja o marcă alimentară de notorietate alături de brânza şi mezelurile „de Sibiu“, roşiile „de Matca“ sau cârnaţii „de Pleşcoi“.
Aici şi în satele din apropiere toţi locuitorii se ocupă cu producţia de pepeni verzi, iar businessul cu pepeni a luat o asemenea amploare încât în prezent câteva mii de mici producători acoperă cu pepeni vezi 5.000-6.000 de hectare. În consecinţă, un sfert din suprafeţele acoperite cu pepeni în România au ajuns să fie concentrate pe o rază de numai câţiva zeci de kilometri în sudul judeţului Dolj. Continuarea pe ZFCorporate
România, o economie unde agricultura aduce anual 6-7% din Produsul Intern Brut (PIB), este al treilea producător de pepeni verzi din UE, în urma Spaniei şi Greciei, cu o recoltă de 476.000 de tone în această toamnă, ceea ce înseamnă o ofertă de 100 de milioane de pepeni, având în vedere o greutate medie de 4,5 kilograme. Pe piaţa pepenilor s-au făcut în această toamnă afaceri de 320 mil. euro, potrivit estimărilor ZF, care