„În prezent sunt mai mult de 500.000 de români care accesează Facebook folosind unul din modelele de iPhone, cel mai popular fiind iPhone 4“, spune Dan Vîrtopeanu de la compania Breeze Mobile.
Compania americană Apple, care va lansa pe 25 octombrie în România prin intermediul operatorilor Cosmote, Orange şi Vodafone noua sa generaţie de iPhone, compusă pentru prima oară în istorie din mai multe modele fiecare disponibile în culori diferite, are venituri anuale de pe piaţa locală de aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit unor estimări care iau în calcul un preţ mediu de vânzare de 400 de euro şi circa 50.000 de unităţi vândute prin canale oficiale.
„Apple are o cotă de 4,3% din piaţa locală de smartphone-uri din punctul de vedere al smartphone-urilor vândute. Având însă în vedere preţul mediu mult mai ridicat decât cel al altor smartphone-uri de pe piaţă, din punct de vedere valoric iPhone-urile au 12% din piaţa locală a smartphone-urilor. Luând în calcul cele două informaţii, se poate estima că Apple vinde în România prin canalele oficiale - pentru care există date măsurate de companii de analiză - circa 50.000 de iPhone-uri, în valoare de peste 20 de milioane de euro“, a declarat pentru ZF o sursă de pe piaţa de comunicaţii, familiară cu cotele de piaţă ale producătorilor de telefoane mobile.
Oficial, Apple nu oferă date privind vânzările în fiecare ţară în care este prezentă.
Câte iPhone-uri sunt deja în buzunarele clienţilor din România? Operatorii sau retailerii locali nu au voie să ofere date privind vânzările de mobile Apple sau numărul de iPhone-uri pe care le „văd“ în reţea. Totuşi, terminalele Apple apar în statisticile agenţiilor care gestionează campanii de marketing în mediul digital, în condiţiile în care companiile vor să ştie, între altele, ce telefoane au utilizatorii.
Aceste