Pe agenda şedinţei de miercuri, proiectul noului Cod rutier a fost înscris, din nou, sub forma unei ordonanţe de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă este de asemenea transmisă spre dezbatere Parlamentului, dar este şi aplicată până la momentul avizului parlamentar, când poate fi completată cu eventuale modificări ulterioare, spre deosebire de un proiect de lege, care poate fi aplicat doar după ce este aprobat de Parlament şi promulgat de preşedinte. În final, documentul a fost aprobat ca proiect de lege.
În urmă cu o săptămână, Guvernul a amânat, pentru a doua oară, adoptarea noului Cod rutier, pentru a clarifica detaliile tehnice de constituire a contului unic în care să fie vărsate toate sumele încasate din amenzile percepute pentru contravenţii şi infracţiuni. Premierul Victor Ponta declara că efectele noului Cod rutier asupra scăderii numărului de accidente vor fi analizate după o anumită perioadă, respectiv în câteva luni, un an sau doi ani, pentru eventuale adaptări:
„Nu există legi de neschimbat, că se schimbă realităţile. Evident că vom constata - dar nu într-o zi, două, ci în nişte luni, într-un an, în doi - ...se face o analiză, să vedem care este influenţa asupra accidentelor, asupra plăţii amenzilor, în ce măsură s-a redus acest fenomen sau nu şi, în funcţie de asta, Parlamentul, la dezbaterea ordonanţei, sau noi putem să intervenim cu modificări. Nu înseamnă că acum am închis Codul rutier pentru următorii 50 de ani, ci că, în funcţie de situaţia reală, întotdeauna legislaţia se adaptează”, declara Ponta.
Victor Ponta le dă dezlegare şoferilor la un pahar de bere sau vin la o nuntă. Guvernul a modificat din nou proiectul de Cod Rutier pe care ar urma să îl adopte, iar modificările sunt spectaculoase: „Am modificat în lege acea obligaţie pentru procurori şi judecători de a-l lăsa să conducă pe cel care are o