Potrivit unui raport întocmit de Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova, fenomenul are drept cauze, printre altele, programele şcolare prea încărcate şi "exigenţa maximă a unor profesori".
Conform documentului, un număr de 452 de elevi au abandonat cursurile în anul şcolar 2012-2013, cei mai mulţi fiind din ciclul gimnazial (185) şi primar (182), urmaţi de cei din ciclul liceal de zi (78), cel profesional (5) şi cel postliceal (2).
De asemenea, alţi 166 de elevi s-au retras de la cursuri (9 de la ciclul primar, 5 de la cel gimnazial, 93 de la cel liceal de zi, 43 de la seral, 2 de la profesional şi 14 de la postliceal).
'Rata cea mai scăzută de abandon şcolar se înregistrează la nivelul primar, iar cea mai ridicată la liceu. Fenomenul de neşcolarizare este generat de cauze complexe, precum lipsa motivaţiei intrinseci pentru propria instruire a unor elevi care nu sunt obişnuiţi cu efortul intelectual sistematic, probleme legate de situaţia familială (...), programe şcolare prea încărcate, cu volum mare de informaţii specializate, teme laborioase la multe discipline, exigenţă maximă a unor profesori (...), disfuncţii în parteneriatul şcoală-familie-comunitate educaţională', se menţionează în raportul citat.
În primul semestru al anului şcolar trecut, care a inclus lunile septembrie-decembrie, elevii din judeţul Prahova au acumulat 1.224.526 de absenţe, dintre care 651.787 au fost nemotivate.
În semestrul al doilea, care a inclus lunile ianuarie-iunie, numărul absenţelor a fost de 1.830.535, dintre care 925.071 nemotivate.
Potrivit unui raport întocmit de Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova, fenomenul are drept cauze, printre altele, programele şcolare prea încărcate şi "exigenţa maximă a unor profesori".
Conform documentului, un număr de 452 de elevi au aba