Producătorul de încălţăminte Guban din Timişoara, care are o istorie de aproape opt decenii, a deschis la începutul acestei luni un magazin în centrul comercial Băneasa Shopping City din Capitală şi are în plan ca în următorii trei ani să acopere principalele oraşe ale ţării cu o reţea proprie de magazine atât în zone stradale, cât şi în malluri.
Miza este creşterea cifrei de afaceri şi a producţiei cu minimum 20% în fiecare an.
„Aveam deja un magazin în Timişoara în incinta fabricii, însă am decis să mergem şi cu o unitate în unul dintre cele mai importante malluri din România, în Băneasa Shopping City. Planul nostru presupune însă şi alte deschideri, atât în malluri unde vom merge cu încălţăminte premium, cât şi în zone stradale unde vom vinde încălţăminte casual, însă tot din piele“, spune Eugeniu Cicoare (35 de ani), directorul general al Guban.
Fiecare magazin nou deschis va avea cinci angajaţi, potrivit lui Eugeniu Cicoare. Executivul afirmă că în următorii trei ani compania are în plan să deschidă cinci magazine în mall – trei în Bucureşti, unu în Constanţa şi unu în Braşov sau Iaşi – şi mai multe în spaţii stradale. Compania se uită la oraşele cu peste 200.000 de locuitori unde „nu suntem bine reprezentaţi de parteneri“.
Pentru acest an compania şi-a bugetat o cifră de afaceri de 2,3 milioane de euro faţă de 1,5 milioane de euro (6,5 milioane de lei) în 2012.
O istorie de aproape opt decenii
Povestea fabricii Guban este, de fapt, povestea fondatorului acesteia, Blaziu Guban, care a înregistrat, de altfel, brandul Guban, sub care s-au produs cremă de ghete şi încălţăminte atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Povestea începe în 1937 când a fost înregistrat la Registrul Comerţului numele „Uzinele Chimice Guban Timişoara“. La început numele era legat doar de crema de ghete, însă ulterior s-a trecut la producţia de ceară şi