Autoritățile române nu au avut niciun termen-limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, astfel că și-au îndeplinit obligațiile asumate prin scrisoarea de intenție, a declarat Guillermo Tolosa, reprezentantul FMI pentru România și Bulgaria, potrivit Agrepres. “România și-a îndeplinit obligațiile din scrisoarea de intenție, care au inclus inițierea unui proces de privatizare a CFR Marfă. Există, de asemenea, un angajament ferm pentru transferul proprietății și al controlului, dar nu a fost stabilit niciun deadline în acest sens, în condițiile în care aceste lucruri depind de factori pe care Guvernul nu îi poate controla”, a spus Tolosa.
Întrebat dacă Guvernul are vreo responsabilitate privind eșecul privatizării CFR Marfă, el a răspuns: “Este prea devreme pentru a trage astfel de concluzii. Trebuie făcute cu atenție analize pentru a fi învățate lecțiile pentru viitor”. El a adăugat că Guvernul ar trebui să continue activitățile privind privatizarea CFR Marfă. Întrebat când ar trebui reluată privatizarea, Tolosa a precizat că FMI va discuta cu autoritățile române pașii următori cu ocazia vizitei care începe marți. O misiune a Fondului Monetar Internațional va face o vizită la București, în perioada 22 octombrie — 5 noiembrie 2013, pentru discuții privind evaluarea Acordului Stand-By cu România.
Potrivit scrisorii de intenție postată pe site-ul FMI și datată 12 septembrie 2013, Guvernul s-a angajat să finalizeze privatizarea CFR Marfă până la mijlocul lunii octombrie. “Dacă procesul de privatizare întâmpină obstacole insurmontabile, vom relua licitația pentru privatizarea pachetului majoritar al CFR Marfă, în conformitate cu cele mai bune practici internaționale”, se arată în scrisoarea de intenție.
La data de 10 octombrie, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, spunea că privatizarea CFR Marfă trebuie finalizată până la 15 octombrie, întru