În România, cu un volum total de 8.129 unităţi vândute în luna septembrie, şi unul total la 9 luni de 57.454 unităţi (din care 48.324 autoturisme), consemnăm faţă de 2012 o scădere totală de 11,4%, scădere la care autoturismele “contribuie” cu -9,8%, ambele, în revenire uşoară faţă de cifrele consemnate după 8 luni.
La autoturisme, top-ul primelor 5 mărci după 9 luni din 2013 este condus de către Dacia, cu 15.912 unităţi vândute (33% din total), urmată de Volkswagen (5.456 unităţi / 11,3%), Skoda (3.771 unităţi / 7,8%), Renault (2.833 unităţi / 5,9%) si Ford (2.686 unităţi / 5,6%).
Pe modele, situaţia rămâne neschimbată faţă de luna trecută, Dacia Logan fiind pe primul loc, urmat de Sandero, Duster, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia.
În ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare (LCV+ minibuse), observăm o
scădere mai puternică a pieţei (-21%) - datorată aproape în totalitate absenţei de pe piaţă a vehiculelor din producţia internă consacrate -, dar şi faptul că peste 45% din piaţă este acoperită de primele trei mărci (Dacia, Ford, Renault).
Analizând evoluţia naţională de până acum, dar şi factorii care acţionează în piaţă (un program “Rabla”, sub aşteptări ca şi impact, accesul limitat la credite prin prisma criteriilor cerute de către bănci, limitarea deductibilităţii amortizării) perspectiva pentru finalul anului 2013 este una negativă, şanse de redresare în ultimul trimestru al anului fiind minime.
Piaţa auto locală a scăzut cu 28% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, anul acesta înregistrându-se 1443 de unităţi vândute în primele trei trimestre ale anului, faţă de 1997 unităţi, vândute anul trecut în aceeaşi perioadă.
În septembrie s-au vândut în Iaşi 173 de autovehicule, topul celor mai vândute mărci fiind format din Dacia cu 59 unităţi, Ford cu 32 de unită