Basarabenii vor sa îşi promoveze oficial produsele pe piaţa din România. Starul campaniei de promovarea fost dat după ce Uniunea Europeană a început să încurajeze exportul de vinuri către pieţele de desfacere europene, inclusiv în România.
Anunţul a fost făcut de consulul Republicii Moldova la Iaşi, Ion Coşeri la o întâlnire cu prefectul din Botoşani. În timpul vizitei la Botoşani, Ion Coşeri a dezvăluit şi o strategie de promovare a produselor moldovenenşti pe piaţa românească. Depăşind bişniţa şi comerţul mărunt din pieţele agroalimentare, diplomatul susţine că vrea să se desfăşoare comerţ pe scară largă între România şi Republica Moldova.
Promovarea brand-urilor moldovenenşti se va face prin intermediul televiziunii.
”Produsele moldoveneşti sunt bune, dar nu sunt suficient promovate in România. Vom încheia un parteneriat cu o televiziune să difuzeze clipuri cu marci din Republica Moldova. Ne axăm în principal pe vinurile de la Cricova, sucuri naturale, dulciuri de la Bucuria. În acest fel, încercăm să ne facem cunoscuţi pe piaţa românească”, a declarat Ion Coşeri.
Prefectul, Costică Macaleţi a spus că va sprijini acest efort al autorităţilor din Republica Moldova.
”Noi sprijim cetăţenii moldoveni care doresc să facă comeţ aici. Chiar am vorbit cu vameşii şi le-am recomandat o atenţie sporită la cetăţenii moldoveni”, a precizat prefectul de Botoşani.
Ion Coşeri s-a întâlnit şi cu preşeditnele Camerei de Comerţ din Botoşani, Dorin Floareş. Acesta vrea să organzieze forumuri economice în care să prezinte agenţilor economici din ambele ţări oportunităţi de afaceri. Până la sfârşitul acestui an, Republica Moldova va încheia cu Uniunea Europeană un acord comercial, prin care produsele moldovenenşti vor fi promovate.
cititi si:
Vizitatori din mai multe ţări, impresionaţi d