UNICEF, Ministerul muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei împreună cu Red Union Fenosa lansează o campanie naţională „Protejează-mi copilăria“. Organizatorii vor difuza spoturi publicitare, vor face lecţii în şcoli şi vor distribui pliante pentru a opri violenţa asupra copilului.
Mâine, în sediul Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei va fi ţinută o conferinţă de presă unde ministerul, alături de UNICEF şi compania Red Union Fenosa va vorbi despre riscurile tolerării, în continuare, a violenţei contra copiilor. Potrivit organizatorilor, violenţa ca formă de disciplinare a picilor este răspândită în Moldova. Cifrele spun că mai mult de jumătate din copiii cu vârsta de 6-7 ani sunt supuşi bătăii şi chiar pruncii de până la 1 an sunt bătuţi de părinţi.
„Este o campanie pe termen lung în care ne propunem să facem tot posibilul pentru diminuarea acestui fenomen. Obiectivul nostru principal e să facem oamenii să raporteze cazurile de abuz sau violenţă, să semnaleze nereguli şi nu să ignore cazurile de violenţă. Se va deschide în curând şi o linie fierbinte pentru apelurile victimelor“, ne-a explicat Sergiu Tomşa de la UNICEF, responsabil de campania „Protejează-mi copilăria“.
În cadrul campaniei vor fi efectuate activităţi de informare la nivel naţional şi local, difuzarea spoturilor video, lecţii publice, ore de clasă informative, concursuri de desen pentru copii în toate şcolile, activităţi mass-media, precum şi distribuţia pliantelor despre non-violenţă împreună cu facturile de energie electrică la 700,000 de familii din Moldova. Mai târziu, la campanie se vor alătura Ministerul Educaţiei şi cel al Afacerilor Interne.