Inaugurat in urma cu putin peste 4 luni, Podul de la Calafat-Vidin, al doilea peste Dunare intre Romania si Bulgaria, are peste 20 de defecte serioase, identificate de oficialii bulgari in urma unei inspectii, sustine ministrul bulgar al Transporturilor, Daniel Papazov, citat de Independent Balkan News. Printre defectele identificate se numara gauri in asfalt, probleme de drenaj, de iluminat si defectiuni ale semafoarelor. "Daca va ajuta cu ceva, partea romaneasca e intr-o stare mai proasta", sustine ministrul bulgar.
Podul de la Calafat-Vidin, denumit si podul "Noua Europa" ("New Europe") este al doilea pod care leaga Romania de Bulgaria. Inaugurat pe 14 iunie, podul este menit sa faciliteze legatura dintre Europa Occidentala si Peninsula Balcanica, dar si sa preia o parte din traficul de pe Podul de la Giurgiu-Ruse. Noul pod este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de orasul Istanbul din Turcia.
Cotidianul Bulgarian 24 Chassa (24 de ore) informa pe data de 13 octombrie ca o groapa mare a aparut in carosabil pe podul care face legatura peste Dunare intre Bulgaria si Romania. Podul a fost asfaltat in luna aprilie si dat in folosinta la mijlocul lui iunie, informeaza Novinite. Groapa a fost acoperita temporar cu ciment, in loc de asfalt.
Comentand subiectul, ministrul Papazov a declarat luni: "Nu inteleg de ce vorbiti depre o groapa in Podul peste Dunare 2 pentru ca sunt mai multe gauri si o serie intreaga de probleme."
Potrivit ministrului, o problema cruciala o reprezinta cea a canalizarii, apa acumulandu-se sub asfalt. Exista ingrijorarea ca, odata cu venirea iernii, problemele s-ar putea inrautati in conditiile in care apa scursa prin crapaturile din afalt ar urma sa inghete si, astfel, sa se dilate.
"Daca va incalzeste cu ceva, partea romaneasca e intr-o stare mai pro